Personvernerklæring for Feminin Fysikk
Denne personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan vi samler inn, bruker, beskytter og deler dine personopplysninger. Vi tar ditt personvern på alvor, og vi forplikter oss til å behandle dine data i samsvar med gjeldende personvernlovgivning, inkludert GDPR (General Data Protection Regulation).
Vi oppfordrer deg til å lese denne erklæringen nøye, da den gir deg viktig informasjon om hvordan vi håndterer dine data. Ved å bruke våre tjenester og gi oss dine personopplysninger, samtykker du til at vi behandler disse i henhold til denne personvernerklæringen.
Formål med behandlingen av personopplysninger:
Les videre for å forstå hvordan vi behandler dine personopplysninger, hvilke rettigheter du har i forhold til dem, og hvordan vi beskytter din personlige informasjon.
Personopplysninger er all informasjon som alene eller i kombinasjon med annen informasjon kan brukes til å identifisere, lokalisere eller kontakte en person. Eksempler på personopplysninger inkluderer, men er ikke begrenset til:
Behandling av personopplysninger innebærer alle former for håndtering av personopplysninger, som for eksempel:
Behandlingsansvarlig er den enheten eller personen som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke opplysninger som skal samles inn. I dette tilfellet er Feminin-Fysikk.no behandlingsansvarlig for de personopplysningene vi samler inn fra våre brukere.
Feminin Fysikk er behandlingsansvarlig for håndtering av dine personopplysninger. Har du spørsmål om behandlingen eller ønsker å komme i kontakt med oss for å utøve dine rettigheter, finner du vår kontaktinformasjon nedenfor:
Feminin Fysikk A/S
c/o Ronny Skoglund
Operagata 65A
0194 Oslo, Norge
Organisasjonsnummer: 916 376 022
E-postadresse: ronny@fitnessolutions.no
Mobil: 90 78 28 06
Feminin Fysikk er behandlingsansvarlig for håndteringen av dine personopplysninger. Dette betyr at vi er ansvarlige for å samle inn, lagre, beskytte og bruke dine personlige data i samsvar med gjeldende personvernlovgivning, inkludert GDPR (General Data Protection Regulation).
Som behandlingsansvarlig har vi forpliktelsen til å sikre at dine personopplysninger behandles på en lovlig, rettferdig og gjennomsiktig måte. Vi er også ansvarlige for at du blir informert om hvordan dine data samles inn og brukes, og for å sørge for at du kan utøve dine rettigheter i henhold til personvernlovgivningen.
Når du registrerer deg via et skjema, bestiller en tjeneste eller et produkt, benytter deg av vår chat-funksjon, eller besøker vår nettside, kan du bli bedt om å gi fra deg ulike personopplysninger. Avhengig av situasjonen kan vi samle inn følgende informasjon:
Vi samler inn denne informasjonen for å kunne tilby våre tjenester, forbedre brukeropplevelsen, samt for å tilpasse innhold og markedsføring etter dine behov og interesser.
Vi tar utgangspunkt i legitimt samtykke i henhold til Paragraf 6f i personvernloven. Hvis du har inngått et kundeforhold med oss tidligere, eller er en ny kunde, vil dette utgjøre en legitim grunn for at vi sender deg informasjon. Dette sidestilles med et samtykke i henhold til markedsføringsloven, slik loven har vært i Norge i mange år.
Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til at vi behandler dine personopplysninger. Dersom du trekker tilbake samtykket, vil vi umiddelbart fjerne de opplysningene vi har om deg. Merk at sletting av informasjon kan påvirke leveransen av informasjon relatert til kunderelasjonen, samt påvirke pågående dialoger med oss.
Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger, godkjenner du også at vi kan registrere andre opplysninger om deg som du har gitt oss ved en tidligere anledning. Dette kan inkludere opplysninger som er nødvendige for å opprettholde og forbedre våre tjenester.
Basert på offentlig tilgjengelig informasjon kan vi også supplere dine registrerte opplysninger med bransjeinformasjon og ytterligere kontaktopplysninger. Dette kan inkludere informasjon som vi har fått fra offentlige registre, eller fra tredjeparter som vi samarbeider med for å kunne tilby deg bedre tjenester.
Hvis du er kunde hos oss, kan vi også tilføye ytterligere kontaktinformasjon til dine opplysninger, for eksempel informasjon som du har registrert gjennom samtaler med kundeservice via telefon eller andre kanaler.
Opplysninger som er nødvendige for de tjenester du skal bruke, vil også bli lagret. Dette kan inkludere informasjon knyttet til de spesifikke tjenestene du benytter, og vil kun bli brukt for å sikre at vi kan tilby deg korrekt og effektiv service.
Informasjonen du gir oss, brukes til følgende formål:
Vi ber om dine personopplysninger for å:
Når du samtykker til at vi behandler dine personopplysninger i overensstemmelse med de nevnte formålene, samtykker du til følgende:
Du har rett til å trekke tilbake samtykket ditt når som helst, og du kan gjøre dette ved å følge instruksjonene i e-postene vi sender deg eller ved å kontakte oss direkte.
Vi behandler personopplysningene bare så lenge det er nødvendig for å oppfylle hensikten med deres innsamling. Når formålet med innsamlingen er oppfylt, vil vi slette informasjonen.
Aktiv dialog: Hvis du har en aktiv dialog med oss, tar vi vare på opplysningene dine i 2 år fra den siste kontakten. Deretter fjerner vi opplysningene vi har om deg. En aktiv dialog defineres som interaksjon med Feminin Fysikk eller representanter for oss de siste 2 årene, for eksempel gjennom telefonkontakt, besvarelse av e-post, nedlasting av materiale på nettsiden eller registrering via skjema.
Samtykke for regelmessig e-post: Har du samtykket til behandling av dine personopplysninger for å motta regelmessige e-poster, vil vi fortsette å behandle dine opplysninger til du avslutter abonnementet ditt. Etter at abonnementet er avsluttet, lagrer vi personopplysningene i 2 år før de slettes.
Kunderelasjoner via virksomhet: Dersom du er ansatt i en virksomhet som er kunde hos oss, behandles dine opplysninger innenfor rammen av kundebehandling. For aktive kunderelasjoner behandles dine opplysninger til en av følgende hendelser inntreffer:
Når en kunderelasjon avsluttes, gjelder de samme vilkårene for lagring og behandling som beskrevet i de foregående avsnittene. Hvis du avslutter din ansettelse i virksomheten, er det ditt ansvar å informere oss, slik at vi kan slette opplysningene dine.
Oppgitte opplysninger vil være tilgjengelige for et begrenset antall personer i virksomheten, som har et behov for å få tilgang til informasjonen for å utføre sitt arbeid. Dette inkluderer ansatte i følgende avdelinger:
Alle som håndterer dine personopplysninger er underlagt strenge retningslinjer og prosedyrer for å sikre at dine data behandles på en sikker og lovlig måte, i tråd med personvernlovgivningen.
Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjepart. Dersom det er en pågående salgs- eller kundedialog mellom deg, oss og våre samarbeidspartnere, kan vi dele informasjon som:
Hvis vi har registrert dine opplysninger i forbindelse med en begivenhet som gjennomføres sammen med en ekstern part, kan vi overføre de samme kategoriene av personopplysninger som nevnt ovenfor. I tillegg kan vi dele eventuelle svar på ytterligere skjema- eller utdypende spørsmål.
All informasjonsdeling med tredjepart skjer i samsvar med personvernlovgivningen, og vi sørger for at tredjepartene behandler dine personopplysninger på en sikker og lovlig måte, i henhold til de samme standardene som vi følger.
Opplysningene dine oppbevares hos vår databehandler, som er Domeneshop A/S. Vi har inngått en avtale med Domeneshop A/S for behandling av personopplysningene, og de har i sin tur avtaler med sine underleverandører for å sikre at dine opplysninger behandles på en trygg og lovlig måte.
Alle personopplysninger lagres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning, og vi tar nødvendige sikkerhetstiltak for å beskytte informasjonen mot uautorisert tilgang, tap eller ødeleggelse.
Du har rett til å få informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg. Dette inkluderer retten til innsyn i de personopplysninger vi har lagret, samt retten til å be om at feilaktige opplysninger blir rettet.
Du kan også kreve at vi sletter dine personopplysninger, dersom de ikke lenger er nødvendige for formålene de ble innsamlet for, eller dersom du trekker tilbake ditt samtykke.
Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke, eller kreve innsyn, rettelse eller sletting av dine opplysninger, kan du kontakte oss på e-postadressen som er angitt under avsnittet for kontaktinformasjon.
For å motta slik informasjon må du sende en elektronisk kopi av forespørselen sammen med et signert dokument som bekrefter din identitet. Dette er for å beskytte dine rettigheter og sikre at informasjonen kun deles med deg som rettmessig eier av opplysningene.
Hvis vi skal bruke personopplysningene dine til et annet formål enn det de opprinnelig ble samlet inn for, inntrer informasjonsplichten på nytt. Dette innebærer at vi må informere deg om det nye formålet med behandlingen og gi deg de nødvendige opplysningene om hvordan dine personopplysninger vil bli brukt.
Vi vil på nytt opplyse deg om behandlingen av personopplysningene, og gi deg muligheten til å samtykke til det nye formålet dersom det er påkrevd. Dette sikrer at du alltid er informert om hvordan dine personopplysninger behandles, og at du har kontroll over hvilke data som blir brukt og til hvilke formål.
Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin eller mobilenhet når du besøker en nettside. Disse filene lagrer informasjon om brukerens aktivitet på nettstedet og kan brukes til ulike formål, som å forbedre brukeropplevelsen, personalisere innhold, og analysere nettsidetrafikk.
Samtykke og informasjonsplikt: Lagring av opplysninger og behandling av disse opplysningene er ikke tillatt med mindre brukeren både har blitt informert om og har gitt sitt samtykke til behandlingen. Før vi kan bruke informasjonskapsler, må vi gi deg informasjon om hvilke opplysninger vi samler inn, hva formålet med behandlingen er, og hvem som behandler opplysningene. Dette sikrer at vi følger GDPR og andre relevante personvernlover.
Informasjonen som lagres gjennom informasjonskapsler kan blant annet inkludere:
Hva brukes informasjonskapsler til? Vi bruker informasjonskapsler for flere formål, blant annet:
Typer informasjonskapsler vi bruker:
Samtykke og styring av informasjonskapsler: Når du besøker våre nettsider for første gang, vil du bli informert om bruken av informasjonskapsler og bedt om å samtykke til bruken av disse. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke eller justere innstillingene for informasjonskapsler ved å gå til innstillingene i nettleseren din. De fleste nettlesere tillater deg å blokkere eller slette informasjonskapsler, men merk at dette kan påvirke funksjonaliteten til nettstedet.
Retten til innsyn og sletting: Du har rett til å be om innsyn i de personopplysningene som er lagret via informasjonskapsler. Du kan også be om at vi sletter disse opplysningene. For mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i samsvar med informasjonskapsler, kan du lese vår personvernerklæring.
Vi benytter e-post og telefon som en del av det daglige arbeidet for kundebehandling og kommunikasjon. Relevante opplysninger som fremkommer av telefonsamtaler og e-postutveksling som skjer i forbindelse med kundebehandling, registreres i vårt kundesystem for å sikre at vi kan følge opp dine henvendelser på en effektiv måte.
Våre medarbeidere benytter også e-post i alminnelig dialog med både interne og eksterne kontakter. Den enkelte medarbeider er ansvarlig for å slette meldinger som ikke lenger er relevante, og for å gjennomgå og slette unødvendig innhold i e-postkassen minst én gang per år.
Ved fratreden: Når en ansatt slutter i virksomheten, vil e-postkontoen bli slettet. Relevante e-poster som er nødvendige for videre arbeid, vil normalt bli overført til kollegaer for å sikre kontinuitet i kundebehandlingen.
Sensitive personopplysninger: Vi oppfordrer til at sensitive personopplysninger ikke sendes via e-post, da vanlig e-post er ukryptert. For å beskytte dine personlige opplysninger, ber vi deg om å unngå å sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.
Vær oppmerksom: Vanlig e-post er ikke kryptert, og vi kan derfor ikke garantere fullstendig beskyttelse av innholdet. Vi anbefaler at du benytter alternative metoder for å sende sensitive data, som for eksempel krypterte kommunikasjonskanaler.